torsdag den 2. december 2010

Happy Young and Future Generations Day!

Jeg er desværre håbløst bagud med at skrive på denne blog - vi er allerede 4 dage inde i topmødet! Dels er det svært at få tid til, fordi vi arbejder med vores opgaver i delegationen døgnet rundt, dels har internettet været nede i næsten hele Cancun i halvanden dag - ikke super smart, når man har et topmøde med 18.000 internethungrende deltagere kørende!

Jeg håber dog, at det lykkes mig at bringe både billeder og tekst fra i dag - i dag er det nemlig Young and Future Generations Day. Det vil sige, at vi i dag sætter fokus på nødvendigheden af vores (de unges) tilstedeværelse i forhandlingerne. Det er os, der kommer til at lave med konsekvenserne af de beslutninger der bliver truffet i dag - ikke de gamle mænd i jakkesat som tager dem - og det bliver vi nødt til råbe op om, hvis det nogensinde skal ændre sig. Derfor er dagen dedikeret til os, og måske endnu vigtigere: til fremtidens generationer.


Suzeth fra Honduras tjekker dette års "Young and Future Generations Day" T-shirt ud.

3 kommentarer:

  1. Hej Julie
    Tak for en god blog fra COP16! Hvordan kommer jeg i kontakt med dig? Jeg er på vej til Cancun som lobbyist fra Folkekirkens Nødhjælp (du finder mig på vores hjemmeside)
    Mattias

    SvarSlet
  2. Hey Julie
    Det er superdejligt med en blog, så man kan følge med. De grønne pigespejdere fra Frederiksberg gruppe har deltaget i YoFuGe-action her til vores juleafslutning i aften.

    SvarSlet
  3. Tak Mattias og Monica :)
    Hvor fedt at I lavede dansen i Frederiksberg gruppe. Der er virkelig mange rundt om i verden, som har været med på idéen. De frivillige på Sangam har endda lavet en bollywood-version!

    SvarSlet