fredag den 10. december 2010

Og pludselig var det hele slut...

Jeg beklager at min "dækning" af COP 16 sluttede lidt brat - efter den første uges forhandlinger måtte jeg flyve hjem for at komme til en eksamen i Århus og havde derfor meget lidt tid til at følge med i udviklingen i Mexico. Størstedelen af min delegation er stadig i Cancun og knokler derud af, mens klimatopmødet lakker mod enden.
Hvis I fortsat er interesserede I at følge med i forhandlingerne og få en fornemmelse af, hvad det hele ender med, vil jeg anbefale jer at kigge på disse to blogs:

Klimarådgiver i Folkekirkens Nødhjælp, Mattias Söderberg

Klimaredaktør på Mandag Morgen, Per Meilstrup

Derudover kan I fortsat se billeder, video og andre indslag fra vores delegation her.

Tak til dem, der læste med!


Et billede fra en af mange happenings i messecenteret i Cancun: et "carbon trading market", arrangeret af de ungdomsdelegerede med sloganet "You are selling our future" - det en henvisning til virkelighedens salg af CO2-kvoter. Is, ø-staten Tuvalu, indfødte befolksningsgrupper og selve kloden var nogle af de ting der var på tilbud i et "last minute offer." I vores stand solgte vi tid og det var rigtig billigt, for det er på ophørsudsalg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar